4134002 0912 - 66981502 021

نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

9 / 10
از 106 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 14 آبان 1399 در ساعت 4 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل نوع عملکرد و فرایندی که در باز و بسته شدن دارد اگر در بازه زمانی مشخص و منظمی تحت بازدید دوره ای و رفع اشکالات احتمالی قرار بگیرد میتوان اطمینان حاصل کرد که عمر مفید این مدل درب برقی به صورت قابل توجهی افزایش می یابد . معمولا این بازدید ها باید در بازه های زمانی 3 ماهه ، 6 ماهه و یا یک ساله (بستگی به میزان تردد درب اتوماتیک دارد ) توسط شرکتی که نصب درب اتوماتیک شیشه ای را انجام داده صورت پذیرد (البته اکثر شرکتها به این موضوع بی توجهند ) اما با دانستن نکات کلیدی و کاربردی در مورد این دربها خود مالک ساختمان میتواند این بازدید دوره ای را انجام دهد که پیشنهاد ما این است که خود مالک در بازه های زمانی هفتگی یا ماهانه نسبت به بازدید دوره ای درب اتوماتیک ساختمان اقدام نموده و در صورت مشاهده ایراد یا مشکلی در عملکرد درب اتوماتیک تکنسین های مربوطه را در جریان قرار دهد .

بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای شامل موارد زیر است که هر کدام به اختصار بیان میشود :

 

- کارکرد عادی درب اتوماتیک :

عملکرد عادی درب اتوماتیک شیشه ای باید به صورت روان و بدون هیچ صدای غیر عادی ، لرزش و یا حرکت پله ای باشد و بین لتهای متحرک بعد از بسته شدن درب نباید هیچ درزی وجود داشته باشد . توجه داشته باشید از موادی مانند روغن یا گیریس جهت روان کردن مسیر حرکت لتهای متحرک به هیچ وجه استفاده نکنید چرا که باعث آسیب به غلطکها و ایجاد سر و صدا در ریل میگردد .

با توجه به موارد بالا چنانچه مورد غیر عادی مشاهده شد با اطلاع به تکنسین های مربوطه نسبت به رفع آن اقدام کنید تا باعث آسیب جدی به درب اتوماتیک نگردد.

 

- چشمی درب اتوماتیک شیشه ای (سنسور حرکتی ) :

این سنسورها که مبنای عملکرد آنها حرکت می باشد وظیفه تشخیص ورود و خروج افراد را به عهده دارند به این معنی که با نزدیک شدن فرد به درب اتوماتیک این سنسور پیامی به مرکز فرمان ارسال کرده و دستور باز شدن درب را صادر میکند این سنسورها در شکلهای مختلف بیضی ، مستطیل و ... وجود دارند و نحوه تست عملکرد آنها به این صورت است که با سرعتی عادی به درب اتوماتیک نزدیک شوید در فاصله هایی که قبلا معین شده باید درب اتوماتیک عمل کرده و باز شود این تست را برای هر دو سنسور داخل و خارج انجام دهید تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید .


 

- سنسور ایمنی :

 سنسور ایمنی یا همان چشمی لای درب وظیفه حفاظت از فضای بین درب اتوماتیک شیشه ای میباشد تا در صورت قرار گرفتن مانعی بین درب از بسته شدن آن جلوگیری کند نحوه تست آن بسیار ساده است ، مانعی بین درب قرار دهید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید .

 

- باطری :

عموما در ساختمان هایی که فاقد برق اضطراری (ups) هستند با قرار دادن باطری این امکان را برای درب اتوماتیک فراهم میکنند که در صورت قطع برق برای مدت محدودی (چند ساعت ) درب اتوماتیک شیشه ای کارکرد عادی خود را داشته باشد که تست این مورد نیز به سادگی امکان پذیر است ، برق ورودی درب را قطع کنید تا عملکرد باطری آن مشخص شود .
 
 

 
- ریموت کنترل : 
 
توجه کنید که همه کلید های ریموت را تست کنید ریموت درب اتوماتیک شیشه ایباید حداقل از فاصله 3 متری عمل کرده و فرمانهای لازم را صادر کند .
 

 
- کلید تعیین وضعیت 5 حالته :

در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای شما دارای کلید تعیین وضعیت 5 حالته است با قرار دادن درب در حالتهای 5 گانه عملکرد آن را تست کنید :

حالت قفل :

در این حالت درب اتوماتیک به صورت دائم بسته ( تردد ممنوع ) قرار میگیرد و در صورت وجود قفل مکانیکال یا قفل گیربکسی (اینتر لاک) این قفل عمل کرده و درب به هیچ وجه باز نمی شود .

حالت دائم باز :

همان طور که از نامش پیداست درب اتوماتیک به صورت باز میماند .

حالت یک طرفه (بانکی) :

در این حالت امکان خروج از درب وجود دارد در صورتی که ورود امکان پذیر نیست و کارکرد آن در مواقعی است که به عنوان مثال شرکتی وقت اداری آن تمام شده و نمی خواهد مشتری جدیدی را بپذیرد ضمنا کارمندان آن میخواهند از شرکت خارج شوند با قرار دادن درب اتوماتیک در این حالت این امکان فراهم می شود .

حالت زمستانی :

در دربهای اتوماتیکی که عرض بازشوی زیادی دارند معمولا از این حالت استفاده می شود که درب اتوماتیک در این حالت معمولا 50 درصد بازشو را ایجاد میکند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود .

حالت اتوماتیک :

این حالت در واقع کارکرد عادی درب اتوماتیک است ( حالت پیش فرض ) که در آن  ورود و خروج آزاد است .

 


- بررسی ظاهری درب :

منظور از این مورد بررسی سلامت شیشه ها و فریم میباشد به این صورت که درب اتوماتیک را درحالت دائم بسته (قفل) قرار دهید و بررسی کنید که فریم های دور شیشه فاقد درز باشند ( خصوصا لتهای متحرک ) و شیشه ها در چهارچوب فریم به صورت فیکس و بدون هیچ گونه لقی و لرزشی قرار گرفته باشند ، واشرهای دور شیشه کامل سرجای خود بوده و از فریم بیرون نزده باشند ، راهنمای لت های متحرک لق نباشد و لت متحرک روی آن روان حرکت کند .

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای: 1) اندازه گیری: بدیهی است قبل از هر چیز باید محل نصب درب اتوما ...
آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

  آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای: به صورت کلی می‌توان اجرای درب اتوماتیک شیشه&z ...
چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یا چشمی درب برقی در واقع همان سنسور تشخیص ورود و خروج افراد می باشد به این ...
نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل نوع عملکرد و فرایندی که در باز و بسته شدن دارد اگر در بازه زمانی مشخص و ...
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ممکن است اطلاع چندانی در مورد درب اتوماتیک یا نحوه عملکرد آن نداشته ...
چرا درب اتوماتیک شیشه ای

چرا درب اتوماتیک شیشه ای

در پاسخ به این سوال باید دید دیدگاه شما نسبت به مسائلی مانند : صرفه جویی انرژی ، اهمیت کنترل تردد ، ...
تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

  از مشهورترین دربهای تاریخ  درب معبد سلیمان است که در کتاب مقدس نیز از آن یاد شده آن ...