4134002 0912 - 66981502 021

درب اتوماتیک شیشه ای

9 / 10
از 37 کاربر

درب اتوماتیک شیشه ای :

شاید بتوان ساده ترین تعریف برای درب را محدوده ای بین دو دیوار دانست که مانعی برای کنترل تردد افراد در آن قرار داده شده است که نام آن مانع درب است . با توسعه تکنولوژی نحوه عملکرد دربها تغییر فراوانی نموده  و امروزه کلمه درب اتوماتیک برای عموم افراد کلمه آشنایی به حساب می آید . در این میان نام درب اتوماتیک شیشه ای به نوعی تعریف آن است دربی شیشه ای که به صورت اتوماتیک عمل میکند . درب اتوماتیک شیشه ای یکی از بهترین تولیدات در حوزه درب اتوماتیک به شمار می آید که با بکارگیری دانش روز سبب تسهیل ورود و خروج افراد ، کنترل فضای فیزیکی ، جلوگیری از اتلاف انرژی ، محدود کردن و کنترل تردد افراد یا بعنوان مانعی برای سروصدا شده است . 

 

بخش های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای : 

به صورت کلی اجزاء درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان به سه بخش تقسیم کرد که به اختصار بیان میشود : 

- اپراتور : این بخش را میتوان مهمترین و گران ترین بخش درب اتوماتیک شیشه ایی نامید که تمامی تجهیزات الکترونیکی آن مانند موتور ، مرکز فرمان ، قفل ، باطری و ... را شامل میشود . 

 

- فریم دور شیشه : چهار چوبی که به دور شیشه هر لت بسته میشود البته دربهای اتوماتیک شیشه ای وجود دارند  که فاقد فریم دور شیشه هستند اما اکثرا دارای این نوع فریم می باشند . این فریم ها عموما آلومینیومی هستند که در رنگهای مختلف قابل ارائه می باشند ، از نظر رنگ و جنس میتوان آنها را به بخش های زیر تقسم کرد : 

1- فریم آلومینیومی با رنگ الکترواستاتیک 

2-  فریم آلومینیومی با رنگ آبکاری آنادایز 

3- فریم استیل

این فریم ها از نظر سایز نیز دارای ابعاد 3.5 میل - 60 میل و 100 میل می باشند .

 

 

 

شیشه سکوریت (نشکن):

شیشه به کار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای همانطور که در عنوان بیان شده عمدتا  شیشه سکوریت است که معمولا از سایز 10 میل آن استفاده میشود ، البته در شرایطی از سایزهای بالاتر و پایین تر هم میتوان استفاده کرد .

 

 

 

نحوه عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای : 

با توجه به موارد بالا میتوان عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای را به صورت خلاصه اینطور بیان کرد که با نصب حسگرهای تشخیص حرکت (چشمی) در دو طرف درب در صورتی که افراد قصد عبور از درب را داشته باشند این حسگرها تحریک شده و پیامی را به مرکز فرمان ارسال میکنند که این پیام از مرکز فرمان به موتور منتقل شده و عمل باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد .

درب اتوماتیک شیشه ای در مدلهای مختلف متناسب با فضای موجود در محل نصب و همینطور میزان فضای بازشو قابل ارائه میباشد ، همچنین تنوع نوع و رنگ فریم و قابلیت سندبلاست آرم یا لوگوی درخواستی مشتری روی شیشه این مدل درب اتوماتیک را تبدیل به انتخابی مناسب برای مشتریان نموده است .

 

 فاکتورهای موثردرتعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای :

هزینه تمام شده درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهمترین سوالاتی است که ذهن مشتریان را درگیر میکند که با دانستن مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای میتوان  قیمت این مدل درب اتوماتیک را محاسبه کرد.

عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد :

اپراتور :

همان طور که در بالا اشاره شد این بخش مهمترین و گرانترین بخش درب اتوماتیک شیشه ای است که متناسب با میزان تردد و بودجه اختصاص یافته توسط مشتری در برندها و کیفیت های مختلف قابل ارائه می باشد که از مهمترین عوامل تعیین قیمت اپراتور میتوان به نوع موتور و مرکز فرمان انتخاب شده ، نوع چشمی ، کیفیت ریل و غلطکها اشاره کرد.

فریم :

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای نوع رنگ و سایز فریم انتخابی میباشد که با توجه به سلیقه مشتری و بودجه در نظر گرفته شده میتوان انتخابهای مختلفی داشت .

شیشه سکوریت :

شیشه در نظر گرفته شده برای درب اتوماتیک شیشه ای معمولا شیشه  سکوریت 10 میل است که با توجه به درخواست مشتری در رنگهای مختلف قابل ارائه می باشد ضمنا در صورت تمایل میتوان نوشته یا لوگوی درخواستی روی شیشه ها سند بلاست شود که بدیهی است هزینه آن به صورت جداگانه محاسبه می شود .

 هزینه نصب :

یکی دیگر از عوامل عنوان شده در فاکتور که در تعیین قیمت تمام شده درب اتوماتیک شیشه ای محاسبه می شود هزینه اجرا و راه اندازی درب اتوماتیک است که متناسب با نوع درب و محل نصب متفاوت می باشد .

در نهایت لازم به ذکر است که در صورت درخواست موارد اضافی مانند ریموت اضافی ، شاسی استارت ، سیستم کارتخوان و ... بدیهی است قیمت آن به صورت جداگانه محاسبه می شود .

 

مقایسه  درب دستی و درب اتوماتیک شیشه ای :

در یک مقایسه ساده میتوان مزیتهای مختلفی که درب اتوماتیک نسبت به درب دستی دارد را بیان کرد از جمله ظاهر مدرن و... اما شاید بتوان بزرگترین تفاوت آن را بکارگیری سیستم های مختلف نوین در دربهای اتوماتیک دانست که در صورت تشخیص مدیران مجموعه میتوان تردد افراد را از طریق نصب سیستم های جانبی اعم از : push buttom ، کارتخوان ، سیستم کنترل تردد ، فینگر تاچ و... تحت کنترل قرار داد . 

قابلیتهای جانبی درب اتوماتیک شیشه ای به صورت خلاصه به شرح زیر است : 

- قابلیت نصب انواع سیستم کنترل تردد 

- امکان  اتصال سیستم اعلان حریق 

- امکان محدود کردن تردد افراد مختلف (تخصصی کردن تردد) با نصب سیستم هایی مانند کارتخوان ، اثر انگشت ، رمز ورود ، آیفون و ... 

- قابلیت اتصال به سیستم BMS ساختمان 

 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای : 

درب اتوماتیک اسلایدینگ 

درب اتوماتیک تلسکوپی 

درب اتوماتیک کرو 

درب اتوماتیک ریولوینگ یا گردان

درب اتوماتیک مثلثی 

درب اتوماتیک فولدینگ یا تاشو

درب اتوماتیک لولایی

 

 

1مجموع 7 محصول
درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ

این نوع درب که به نام های درب کشویی و ریلی نیز شناخته میشود میتوان گفت متداولترین و ارزان ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای است
درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی

یکی از مدلهای جالب و خلاقانه دربهای کشویی درب تلسکوپی است که نحوه عملکرد آن مانند درب اتوماتیک اسلایدینگ است با این تفاوت که ...
درب اتوماتیک ریولوینگ یا گردان

درب اتوماتیک ریولوینگ یا گردان

شاید بتوان درب اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ یا گردان را خاص ترین مدل درب اتوماتیک دانست ، مکانیزم این درب اتوماتیک به گونه ای است که ...
درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی

یکی از مدلهای متفاوت درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان درب اتوماتیک لولایی یا swing دانست (البته این مدل درب اتوماتیک روی دربهای غیر شیشه ای نیز قابل نصب است ) که از مهمترین ویژگی های آن میتوان به قابلیت نصب در محلهایی با عرض کم ، بازشوی حداکثری و نصب ساده آن اشاره کرد
درب اتوماتیک اتوبوسی یا تاشو

درب اتوماتیک اتوبوسی یا تاشو

برای مکانهایی مانند راهروها یا ورودی هایی که به هر دلیل محدودیت فضا داشته و نیاز به حداکثر بازشو دارند این مدل درب اتوماتیک شیشه ای پیشنهاد می گردد که به نام های آکاردئونی و folding نیز شناخته میشود . ایجاد فضای بازشوی 90 درصدی ، این مدل درب اتوماتیک را تبدیل به انتخابی مناسب جهت فضاهای محدود کرده است که امکان استفاده از مدلهای متداول درب اتوماتیک وجود ندارد .
درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی است که قرار گرفتن لتهای متحرک آن به صورت زاویه دار امکان استفاده از آن را برای نماهایی با طراحی مدرن و همینطور فضاهای نبشی (کنج) فراهم نموده است .
درب اتوماتیک کرو

درب اتوماتیک کرو

درب اتوماتیک کرو یا منحنی را میتوان یکی از زیباترین و مدرن ترین مدلهای درب اتوماتیک شیشه ای به شمار آورد که مکانیزیم حرکت آن مانند درب اتوماتیک اسلایدینگ یا تلسکوپی است به صورتی که ...
1مجموع 7 محصول
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :