4134002 0912 - 66981502 021

چرا درب اتوماتیک شیشه ای

9 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 17 مهر 1400 در ساعت 8 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در پاسخ به این سوال باید دید دیدگاه شما نسبت به مسائلی مانند : صرفه جویی انرژی ، اهمیت کنترل تردد ، رقابتی بودن کسب و کار ، نمای زیبا و مدرن ساختمان و ایجاد سهولت در تردد افراد چیست ؟ آیا کسب و کار شما و شرایط ساختمان و محل کارتان به گونه ای است که موضوعات اشاره شده در بالا برایتان اهمیت داشته باشد اگر پاسخ آری است شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت میکنم .

 شاید بتوان ساده ترین تعریف برای درب را محدوده ای بین دو دیوار دانست که مانعی برای کنترل تردد اشخاص در آن قرار داده شده است که  با این تعریف میتوان درب اتوماتیک را دربی دانست که به کمک امکانات و ابزاری که دارد به صورت خودکار عمل میکند حال میتوان درب اتوماتیک شیشه ای را دربی شیشه ای دانست که به صورت اتوماتیک عمل میکند .

استقبال از این مدل درب اتوماتیک در سالهای اخیر در بانکها ، ادارات ، ساختمانهای مسکونی و ... آنچنان فراگیر بوده که شاید امروزه کمتر کسی را بتوان یافت که با کلمه درب اتوماتیک شیشه ای غریبه بوده یا با آن برخورد نکرده باشد .

 استفاده از دربهای دستی قدیمی متناسب با شرایط و نیازهای دوره خود مرسوم بود که امروزه با پیشرفتهای حاصله در تکنولوژی و نگاه متفاوت افراد به مسئله رقابت کسب و کار و اهمیت مدرنیته و زیبایی ظاهری ساختمان تحولی بزرگ در صنعت درب اتوماتیک ایجاد شده است که از مهمترین دلایل استقبال از این مدل دربها را میتوان به صورت خلاصه به شرح زیر بیان کرد :

 

- صرف جویی در مصرف انرژی :

لازم به توضیح نیست که مسئله صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه های مربوطه در این حیطه از چه میزان اهمیتی برخوردار است . درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به نحوه عملکرد خود میتواند بین 30 تا 60 درصد مصرف انرژی را کاهش دهد که به نوبه خود میزان قابل توجهی است .

 

 

 

 - سهولت در تردد :

برای مثال دو فروشگاه را در نظر بگیرید که یکی از درب دستی و دیگری از درباتوماتیک استفاده میکند ، به نظر شما مشتریانی که خریده کرده اند جهت تردد با کدامیک از دربها راحترند ؟؟؟  پاسخ روشن است قطعا درب اتوماتیک .

از این دست مثالها میتوان برای شرکتها ، ادارات ، ساختمان های مسکونی و ... نمونه های بسیاری آورد ضمن اینکه مسئله مدرنیته ، زیبایی ظاهری ساختمان و رقابتی بودن کسب وکار هم امروزه به یکی از مهمترین مسائل بازار کسب و کار تبدیل شده است بنابراین با توجه به مطالب بالا به نظر میرسد اندک سرمایه گذاری جهت تغییر و تحول در سیستم های تردد مجموعه ، خالی از لطف نیست .

 

 

مدیریت تردد ( تخصصی کردن عبور و مرور) :

در بسیاری از ارگانها ، ادارات ، سازمانها و ... بنا به تشخیص مدیریت لازم است تا بخشهایی از مجموعه در دسترس افراد محدودی باشد که این  امر با استفاده از دربهای اتوماتیک شیشه ای  به راحتی امکان پذیر است که با توجه به شرایط محل میتوان از سیستم های مختلفی مثل کارتخوان ، اثر انگشت و ... جهت خصوصی سازی تردد استفاده کرد .

 


 

بهداشت و سلامت :

این مورد از کاربردهای درب اتوماتیک مربوط به مجموعه هایی است که رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت بالاتری برخوردار است مانند بیمارستانها که وجود درب اتوماتیک شیشه ای هم از جهت کاهش تماس افراد با درب و هم به دلیل ایجاد سهولت جهت تردد افراد کم توان و بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

لازم به ذکر است استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای برای بخشهایی مثل ccu و... جهت کنترل تردد و همچنین مدیریت ساعات ملاقات بیماران بسیار کاربردی است .

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای: 1) اندازه گیری: بدیهی است قبل از هر چیز باید محل نصب درب اتوما ...
آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

  آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای: به صورت کلی می‌توان اجرای درب اتوماتیک شیشه&z ...
چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یا چشمی درب برقی در واقع همان سنسور تشخیص ورود و خروج افراد می باشد به این ...
نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل نوع عملکرد و فرایندی که در باز و بسته شدن دارد اگر در بازه زمانی مشخص و ...
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ممکن است اطلاع چندانی در مورد درب اتوماتیک یا نحوه عملکرد آن نداشته ...
چرا درب اتوماتیک شیشه ای

چرا درب اتوماتیک شیشه ای

در پاسخ به این سوال باید دید دیدگاه شما نسبت به مسائلی مانند : صرفه جویی انرژی ، اهمیت کنترل تردد ، ...
تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

  از مشهورترین دربهای تاریخ  درب معبد سلیمان است که در کتاب مقدس نیز از آن یاد شده آن ...