4134002 0912 - 66981502 021

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

9 / 10
از 23 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 14 آذر 1399 در ساعت 20 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یا چشمی درب برقی در واقع همان سنسور تشخیص ورود و خروج افراد می باشد به این صورت که یک چشمی در بیرون درب و یکی در داخل نصب میشود تا تردد افراد از دو طرف را پوشش دهد شاید برایتان سوال باشد که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای چطور ورود و خروج را تشخیص می دهد ؟

برای جواب این سوال باید با انواع سنسورها و نحوه عملکرد آنها آشنا شد که به آن میپردازیم :

انواع سنسور چشمی درب برقی :

- سنسور مادون قرمز : این سنسور که در صنعت درب اتوماتیک با نام چشمی لای درب نیز شناخته میشود دارای یک فرستنده و گیرنده میباشد که یک موج مادون قرمز از فرستنده به گیرنده ارسال می شود و نحوه عملکرد آن به این صورت است که در صورت شکسته شدن موج ( رد شدن از درب ) سنسور فعال شده و با ارسال پیام به مرکز فرمان مانع از بسته شدن درب میگردد این مدل چشمی درب اتوماتیک شیشه ای در جهت بالا رفتن ایمنی دربهای اتوماتیک به کار گرفته می شوند .

( مطالعه بیشتر : چشمی لای درب )

- سنسور ماکروویو : این نوع سنسور معمولا در چشمی نصب شده در بالای درب برقی به کارگرفته می شود و عملکرد آن به این صورت است که از چشمی امواج ماکرو به اطراف ارسال شده و این امواج بعد از برخورد با محیط اطراف به  سنسور بازتاب میشود در صورتی که طول موج ارسالی و دریافتی یکی نباشد سنسور عمل کرده و به مرکز فرمان پیامی ارسال میکند و از مرکز به موتور فرمان باز شدن درب صادر میشود . باتوجه به توضیحات بالا میتوان نتیجه گرفت زمانی که فردی نزدیک درب میشود و در محدوده امواج ماکرو قرار میگیرد باعث به هم خوردن طول موج ارسالی و دریافتی شده و در نتیجه درب برقی عمل میکند .

لازم به ذکر است  چشمی درب برقی با توجه به توضیحات بیان شده یک سنسور حساس به حرکت است و هر نوع عاملی که باعث شکسته شدن موج ارسالی آن شود سنسور را فعال میکند که این عامل می تواند مربوط به تردد افراد بوده یا هر حرکت دیگری مانند تکان خوردن برگهای گلدان جلوی درب باشد .

 

عوامل موثر در عملکرد نادرست چشمی درب اتوماتیک شیشه ای :

 مهمترین عواملی که ممکن است در عملکرد چشمی درب برقی تاثیر گذار باشد را میتوان به صورت زیر عنوان کرد :

- لرزش محل نصب چشمی :   با توجه به توضیحات بیان شده روشن شد که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای حساس به حرکت است و هر عاملی که سبب شکسته شدن موج ارسالی و دریافتی آن شود سنسور را فعال میکند که یکی از این عوامل ممکن است لرزش خود چشمی باشد که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد مانند معیوب بودن سطح مقطع ریل و در نتیجه لرزش درب در حین حرکت لتهای متحرک و یا قرار گرفتن چشمی در محلی نامناسب.

- نور شدید اطراف :   این مشکل معمولا زمانی ایجاد میشود که چشمی درب برقی در مجاورت نور شدیدی قرار بگیرد مانند لامپ های فلورسنت که در نزدیکی چشمی قرار گرفته اند و یا تابش شدید نور خورشید که سبب اختلال در ارسال و دریافت امواج سنسور شده و در نتیجه عملکرد آن دچار اختلال میشود .

- رطوبت محیط :  در صورتی که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای در محیطی مرطوب قرار بگیرد طبیعتا به مرور زمان سبب آسیب دیدن و عملکرد نامناسب آن میگردد بدیهی است در زمان نصب باید محیطی مناسب برای آن در نظر گرفت .

 باید در نظر داشت در صورت بروز مشکل در عملکرد چشمی درب برقی با تکنسین های مربوطه تماس بگیرید .   

 

 مدلهای مختلف چشمی درب اتوماتیک شیشه ای :

 با توجه به تنوع مدلها و شکل ظاهری چشمی درب برقی شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که تفاوت آنها در چیست ؟

 در جواب میتوان گفت تقریبا چشمی های موجود در بازار به دو گروه کلی تقسیم میشوند :

-  بیضی یا تخم مرغی : به این مدل چشمی ها تک کاره نیز گفته می شود که در سایزها و رنگهای مختلفی موجود است ولی عملکرد یکسانی دارند به این صورت که همگی آنها وظیفه تشخیص تردد افراد را به عهده دارند .

- چشمی ترکیبی ( COMBO ) :  این مدل چشمی درب برقی که به چشمی دوکاره نیز شناخته میشود معمولا به شکل مستطیلی در بازار موجود است و تفاوتش با مدل تک کاره در این است که علاوه بر تشخیص تردد افراد کار محافظت از فضای بین درب را نیز به عهده دارد به عبارتی هم کار چشمی تک کاره را انجام می دهد و هم مادون بین درب .

 

انتخاب چشمی مناسب :

در انتخاب چشمی درب برقی دو فاکتور از اهمیت بالایی برخوردار است یکی نوع کاربری محل نصب درب و دیگری بودجه در نظر گرفته شده جهت خرید آن ، برای واضح تر شدن مطلب به عنوان مثال درب اتوماتیکی که در محلی مانند یک بیمارستان نصب میشود  به سنسورهایی با حساسیت و تعداد بالا نیاز دارد اما از طرفی یک شرکت خصوصی که درب اتوماتیک آن چندان ترددی ندارد نیاز نیست هزینه های خود را بالا ببرد و دو چشمی تک کاره مناسب درب اتوماتیک آنجا می باشد .

(مطالعه بیشتر : راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای )

به اطلاع کارفرمایان گرامی می رساند ، گروه فنی دلتادر ضمن فروش انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای جهت اطمینان خاطر مشتریان ضمانت 24 ماهه برای تمامی متعلقات ارائه شده اعم از چشمی در نظر میگیرد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با واحد فروش تماس حاصل فرمایید .

4002 413 0912

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای: 1) اندازه گیری: بدیهی است قبل از هر چیز باید محل نصب درب اتوما ...
آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

  آماده سازی محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای: به صورت کلی می‌توان اجرای درب اتوماتیک شیشه&z ...
چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای/چشمی درب برقی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یا چشمی درب برقی در واقع همان سنسور تشخیص ورود و خروج افراد می باشد به این ...
نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه بازدید دوره ای درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل نوع عملکرد و فرایندی که در باز و بسته شدن دارد اگر در بازه زمانی مشخص و ...
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ممکن است اطلاع چندانی در مورد درب اتوماتیک یا نحوه عملکرد آن نداشته ...
چرا درب اتوماتیک شیشه ای

چرا درب اتوماتیک شیشه ای

در پاسخ به این سوال باید دید دیدگاه شما نسبت به مسائلی مانند : صرفه جویی انرژی ، اهمیت کنترل تردد ، ...
تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

  از مشهورترین دربهای تاریخ  درب معبد سلیمان است که در کتاب مقدس نیز از آن یاد شده آن ...